Kolorowa matematyka

Konstrukcje z klocków Waffle to od dłuższego czasu ulubiona zabawa dzieci w świetlicy. Nic w tym dziwnego, ponieważ możliwości konstrukcyjne popularnych „wafli” są duże, a fantazja dzieci jeszcze większa. Dlaczego więc nie wykorzystać ich na lekcjach? Na przykład na edukacji matematycznej? Żaden problem! Zwłaszcza, jeśli mamy do dyspozycji duży zestaw zawierający wiele kolorów. Przekonała się o tym klasa I, utrwalając liczby do 5. Budując kolorowe gąsienice, usłyszeli pytania: „Jakiego koloru jest trzeci klocek od lewej strony?”, „Kóry z kolei jest klocek różowy?” Tak podczas zabawy kształtowaliśmy aspekt porządkowy liczby. Użyliśmy też klocków jako liczmanów do przeliczania, sumowania i ujmowania, a na ostatniej lekcji ćwiczyliśmy rozkład liczby 5 na składniki. Zabawa była świetna i nie obeszło się bez powstania różnych mini konstrukcji w tak zwanym „międzyczasie” 🙂

Podczas zajęć wykorzystano klocki zakupione w ramach rządowego projektu  „Laboratoria Przyszłości”.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci

Iwona Janczak