Czy roboty znają tabliczkę mnożenia?

No nie, to nie odpowiedź na to pytanie była celem lekcji w klasie drugiej. Naszym celem było utrwalanie tabliczki mnożenia w zakresie 30 w atrakcyjny sposób, rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności programowania robota Photon.

Drugoklasiści rywalizowali w drużynach i ambitnie starali się wykonać zadania jak najszybciej. Najpierw losowali działania, następnie kolejno programowali trasę robota od startu do właściwego wyniku. Uczniowie programowali na poziomie Photon Badge, który poznali w klasie pierwszej. Okazało się, że mnożenie do 30 jest łatwe, nikt nie popełnił pomyłki w liczeniu. Za to wszyscy byli tak skupieni na programowaniu, że mało kto zwracał uwagę, która drużyna wygrywa. To były bardzo emocjonujące i efektywne zajęcia.

Podczas zajęć wykorzystano robota Photon zakupionego w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci

Iwona Janczak