06.30 – 09.00 |
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne: rozmowy z dziećmi i rodzicami. Swobodna działalność wybranymi zabawkami. Prowadzenie pracy wyrównawczej, sprawdzanie obecności, porządkowanie sali. Ćwiczenia poranne. |
09.00 – 09.30 |
Zabiegi higieniczne: zaspokajanie potrzeb fizjologicznych, mycie rąk. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Czyszczenie zębów. Przygotowanie sali do zajęć. |
09.30 – 10.30 |
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne prowadzone przez nauczycielkę z uwzględnieniem przerw na załatwienie potrzeb fizjologicznych. |
10.30 – 11.00 |
Porządkowanie sali po zajęciach. Zabawy dowolne. Picie wody. Jedzenie owoców lub warzyw. |
11.00 – 12.00 |
Czynności samoobsługowe: próby samodzielnego ubierania się. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, pobyt na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze, porządkowe, spacery. |
12.00 – 12.30 |
Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne: staranne mycie rąk, dbanie o schludny wygląd zewnętrzny, zaspokajanie potrzeb fizjologicznych. Obiad: kulturalne i estetyczne spożywanie posiłków; posługiwanie się sztućcami. |
12.30 – 13.00 |
Czytanie bajek i książek przyniesionych przez dzieci oraz z biblioteki przedszkolnej. Rozchodzenie się dzieci 5- i 6-godzinnych do domu pod opieką rodziców lub osób upoważnionych. |
13.00 – 13.30 |
Relaks, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek z płyt CD. |
13.30 – 14.15 |
Zabawy przy stolikach: układanie puzzli, gry stolikowe, rysowanie, lepienie z plasteliny i inne ćwiczenia manualne. |
14.15 – 14.30 |
Prace porządkowe. Czynności higieniczno-sanitarne. Podwieczorek. Dbanie o estetykę posiłku. |
14.30 – 16.00 |
Zabawy i zajęcia dowolne, pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci 8- i 9-godzinnych do domu pod opieką rodziców lub osób upoważnionych. |